Dętki rowerowe
Produktów: 55
-
-
-
ID: 8090 ⋅ Continental
Dętka rowerowa trekkingowa Continental Cross 28 32-47x700 Presta 42mm18.59 zł
-
ID: 10246 ⋅ Continental
Dętka rowerowa gravel trekking Continental 28 Slim 28-609/37-642 auto AV 40mm16.89 zł
-
-
-
-
ID: 10245 ⋅ Continental
Dętka rowerowa trekkingowa Continental Cross 28 32-47x700 Presta 60mm19.99 zł
-
-
-
ID: 10244 ⋅ Continental
Dętka rowerowa gravel trekking Continental Hermetic Plus 28 32-47x700 auto AV 40mm23.29 zł
-
-
-
-
-
-
ID: 10106 ⋅ Continental
Dętka rowerowa treking Continental Slim 28 28-609/37-642 presta 42mm17.99 zł
-
-
ID: 8084 ⋅ Continental
Dętka rowerowa trekingowa Continental Tour 28 32-47x700 presta S60mm21.39 zł
-
ID: 10105 ⋅ Continental
Dętka rowerowa szosa Race Training Continental 28 25-622/32-630 presta AV 42mm16.79 zł
-
ID: 8096 ⋅ Continental
Dętka rowerowa gravel trekking Continental 28 32-47x700 auto AV 40mm18.29 zł
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Wprowadzenie do świata dętek rowerowych
Dętka jest nieodłącznym elementem większości systemów ogumienia rowerowego. Umożliwiając przechowywanie powietrza pod odpowiednim ciśnieniem, dętka wpływa na komfort jazdy, przyczepność oraz osiągi roweru. Wybór odpowiedniej dętki, dostosowanej do rodzaju opony i stylu jazdy, jest kluczowy dla zapewnienia optymalnej jazdy.
Rodzaje dętek - jak wybrać odpowiednią?
Różnorodność na rynku
Wybór odpowiedniej dętki dla konkretnego roweru i stylu jazdy jest kluczowy. Dętki różnią się nie tylko materiałem, z którego są wykonane, ale również średnicą, szerokością oraz rodzajem wentyla.
Średnica i szerokość dętki
Najpopularniejsze średnice dętek to 26", 27.5" oraz 29" głównie dla rowerów górskich. Rowerzysta szosowy zazwyczaj wybierze dętkę o średnicy 700c. Dla rowerów typu gravel czy składaków warto zwrócić uwagę na specyficzne wymiary, takie jak np. 650b dla gravela czy 20" dla składaków.
Szerokość dętki też ma znaczenie. Dla jazdy górskiej popularne są dętki o szerokości od 1.95" do 2.5". Szosowcy zazwyczaj sięgają po węższe dętki, od 23mm do 28mm. Dla gravela, rowerów trekingowych czy popularnych składaków warto zwrócić uwagę na dętki o szerokości od 30mm do 50mm, w zależności od preferencji oraz warunków jazdy.
Rodzaje wentyli
Choć wentyl typu auto (Schrader) jest najpopularniejszy, zwłaszcza w dętkach o średnicy 26", to dla rowerów szosowych i graveli powszechnie stosowany jest wentyl Presta. Rowerzysta powinien zwrócić uwagę na kompatybilność wentyla z obręczą – nie wszystkie obręcze są kompatybilne z oboma rodzajami wentyli. Koła szosowe o wysokim stożku wymagać będą długiego wentyla np. 60 albo nawet 80mm.
Warto też wspomnieć o dętkach do rowerów miejskich i trekkingowych. Często mają one średnicę 28" i mogą być dostosowane zarówno do jazdy po utwardzonych drogach, jak i lekkim terenie.
Ochrona i konserwacja dętek
Dbaj o długowieczność swojej dętki
Aby dętka służyła jak najdłużej, warto pamiętać o regularnym sprawdzaniu jej stanu oraz utrzymywaniu odpowiedniego ciśnienia. Zbyt niskie ciśnienie zwiększa ryzyko przebicia, podczas gdy zbyt wysokie może prowadzić do niewłaściwej pracy opony. Ponadto, unikanie jazdy po ostrych i szorstkich powierzchniach, jak również korzystanie z opon o dobrej jakości, może znacząco przedłużyć żywotność dętki.
Awaryjne sytuacje - co zrobić, gdy dętka się przebije?
Nie daj się zaskoczyć
Przebicie dętki podczas jazdy jest nieuniknione, ale odpowiednie przygotowanie może uczynić tę sytuację mniej stresującą. Zawsze warto mieć ze sobą zestaw naprawczy składający się z łątek, kleju oraz narzędzi do zdejmowania opony. W przypadku drobnych uszkodzeń dętka może być naprawiona na miejscu, co pozwala kontynuować jazdę. Nie zaszkodzi także posiadanie dętki zamiennej o ile nasze sakiewki rowerowe pozwalają na zabranie zapasu. Pamiętaj również o regularnym sprawdzaniu stanu dętek - zapobieganie jest zawsze lepsze niż leczenie!