Klamki i dźwignie do hamulców rowerowych
Produktów: 29
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
ID: 11000 ⋅ Shimano
Zestaw hamulca tarczowego Shimano XTR M9100 tył 1700mm, okładziny metaliczne999.00 zł
-
ID: 10999 ⋅ Shimano
Zestaw hamulca tarczowego Shimano XTR M9100 przód 1000mm, okładziny metaliczne999.00 zł
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
Strona 1 z 1
Klamki i dźwignie do hamulców rowerowych
Klamki hamulcowe to bardzo istotny, a wręcz niezbędny element układu hamulcowego, który bezpośrednio wpływa zarówno na modulację jak i siłę hamowania. W ofercie naszego sklepu znajdziesz różnego typu klamki hamulcowe i dźwignie hamulcowe do rowerów MTB, rowerów szosowych, trekkingowych czy też dziecięcych. Na naszej stronie oferujemy zarówno klamki hamulcowe mechaniczne v-brake, jak i klamki hamulcowe tarczowe, dla układów hydraulicznych czy też klasycznych hamulców mechanicznych. Ponadto w tej kategorii produktów najdziesz także klamki hamulcowe szosowe oraz klamki hamulcowe szczękowe, dopasowane do specyfiki i wymagań hamulców szosowych.
Rodzaje klamek hamulcowych do roweru
Obecnie rynek oferuje ogrom różnego rodzaju modeli i rodzajów klamek hamulcowych, różniących się od siebie konstrukcją, zastosowaniem czy też specyfiką działania. Inne klamki hamulcowe zamontujemy do roweru MTB, inne do roweru szosowego czy gravela. Można wyszczególnić tutaj klamki hamulcowe tarczowe, przeznaczone do hamulców tarczowych, czy też klamki hamulcowe szczękowe, odpowiednio kompatybilne z hamulcami szczękowymi, lub też typu v-brake i starszymi cantileverami. Można więc wybrać klamki hamulcowe np. pod względem roweru, na jakim jeździmy, czyli np. dźwignie hamulcowe do rowerów MTB, dźwignie hamulcowe do rowerów miejskich, szosowych itd. Inne kryterium to rodzaj hamulca rowerowego, a dokładniej to, jakie medium odpowiada za hamowanie w danym układzie hamulcowych. Dwa główne typy układów to hamulce mechaniczne, działające na standardową linkę hamulcową oraz hydrauliczne, w których to substancją roboczą jest płyn hamulcowy.
Klamki hamulcowe mechaniczne
Klamki hamulcowe mechaniczne to standardowe rozwiązanie użytkowane w rowerach już od lat. Największą zaletą tego układu jest z pewnością jego prostota i niezawodność. Klamki tego rodzaju użytkowane są szczególnie w tańszych rowerach MTB, trekkingach, crossówkach czy rowerach miejskich i dziecięcych. Mogą one współpracować zarówno z hamulcami szczękowymi, v-brake jak i z większością mechanicznych hamulców tarczowych. Działanie tych klamek opiera się na sile, z jaką naciskamy na klamkę, która następnie transportowana jest poprzez linkę hamulcową do zacisku hamulca. Siła ta przekłada się na klocki hamulcowe, które to zaciskają się na obręczy lub tarczy hamulcowej roweru, wyhamowując go. W naszej ofercie znaleźć możesz m.in. klamki hamulcowe Alhonga, klamki hamulcowe Sparta, klamka hamulca Tektro, dźwignie hamulcowe Saccon, dźwignia hamulca Master, dźwignie hamulcowe do rowerów miejskich, dźwignie hamulcowe do rowerów dziecięcych, dźwignie hamulcowe do rowerów holenderskich, dźwignie hamulcowe do rowerów trekkingowych i wiele innych. Wszystkie te modele są w pełni oryginalne i wyprodukowane przez znanych w branży producentów części rowerowych. Zestaw klamek hamulcowych mechanicznych, z pewnością będzie dobrym rozwiązaniem dla wszystkich osób stawiających na prostotę, niezawodności i niskie koszty zakupu oraz eksploatacji.
Klamki hamulcowe hydrauliczne
Klamki hamulcowe mechaniczne mimo swoich zalet, są jednak dość ograniczone w temacie siły hamowania i niezawodności w zmiennych warunkach pogodowych. Z racji tego dla osób bardziej wymagających, klamki hamulca hydraulicznego z pewnością będą dużo lepszym rozwiązaniem. Hydrauliczna dźwignia hamulca shimano to rozwiązanie stosowane głównie w rowerach górskich MTB, droższych trekkingach, crossach oraz szosówkach i gravelach wyposażonych w hydrauliczne hamulce tarczowe. Taki układ zapewnia znaczącą siłę hamowania i niezawodność przy złych warunkach atmosferycznych. Nasza oferta zawiera duży wybór dźwigni hamulcowych różnych znanych producentów. Można u nas bogaty wybór rowerowych dźwigni hamulcowych m.in. klamki hamulcowe Magura mt4, klamkę hamulca sram, dźwignia hamulca deore, manetki hamulcowe SRAM, hamulca roweru szosowego i gravelowego oraz wiele więcej typów dźwigni hamulca. Taki wybór oferowanych dźwigni hamulca pozwala dobrać odpowiedni model hamulca hydraulicznego Shimano.
Jak wybrać klamki hamulcowe do roweru?
Chcąc zakupić odpowiednie klamki hamulcowe w pierwszej kolejności należy określić typ hamulca, jaki posiadamy, czy też jaki chcemy mieć w swoim rowerze. Wyboru dokonujemy między hamulcem mechanicznym a hydraulicznym. Następnie w oparciu o rodzaj roweru, jaki mamy, czy to MTB, szosa czy inny dobieramy klamki hamulcowe tarczowe lub szczękowe klamki hamulcowe. W naszej ofercie posiadamy komplet klamek hamulcowych jak i zestaw dźwigni hamulcowych, z którymi kompatybilny jest każdy zacisk hamulcowy rowerowy, odpowiedniego typu. Podstawowe dźwignie hamulcowe do rowerów MTB czy trekkingowych to m.in. modele dźwignia hamulca Tektro TL720, dźwignia hamulca Tektro FL750, dźwignia hamulca Saccon L218, dźwignia hamulca Saccon Dekor, klamka hamulcowa Batavus. Z kolei osoby szukające elementów do hamulców hydraulicznych, powinny skierować się w stronę takich modeli jak: klamki hamulcowe Magura mt4, klamkę hamulca sram, dźwignia hamulca Deore, klamka hamulca Tektro czy tez inna dźwignia hamulca Shimano.
Klamkomanetki a dźwignie hamulca rowerowego
Funkcje klamek hamulcowych są niezmienne, mają one zatrzymać rower wtedy, gdy rowerzysta tego zechce. Jednak na rynku dostępne są również klamkomanetki, które łączą w sobie zarówno funkcje dźwigni hamulca rowerowego, jak i manetki do zmiany biegów. Tego typu klamki hamulcowe wykonane są w specjalny i znacznie bardziej skomplikowany sposób, dzięki czemu mogą łączyć w sobie funkcje obu tych elementów. Dźwignie hamulcowe do rowerów szosowych to właśnie klamkomanetki i najczęściej w tego typu rowerach można się spotkać z tym rozwiązaniem. Oczywiście nie są one zarezerwowane wyłącznie dla hamulców szosowych, ponieważ są również klamkomanetki przystosowane do użytkowania w rowerach ze standardową kierownicą np. MTB, cross, trekkingi i inne.